Lite av varje ..

Var ett tag sen så detta inlägg kommer la handla om litta av varje ;)

Ny vecka idag, v 31 (30+0). Kan knappt förstå det. 10 veckor till beräknad förlossning, helt ofattbart men vilken längtan och glädje. Nu börjar själva förlossningen dyka upp mer o mer men ser på den med positiv glädje. Allt kommer gå bra ;)
Bebis har det bra, lever loppan och bökar runder varje dag. Börjar bli trångt om platsen och det känns också då det inte är riktigt lika mkt sparkar nu som för någon vecka sen utan destu tydligare känner man när bebis rör och flyttar på sig, mysigt, men det ser allt lite läskigt ut ;)

Jag är fortfarande förkyld och allt vad det hör till. Är nu sjukskriven fram tills dess att min havandeskapledighet börjar den 26 dec. 
För att göra en historia kort så var jag på min VC i fredags för att få förlängt sjukskrivningsintyg.. väl där så blev jag skickad till Medicin-akuten där de tog massa prover och en röntgenbild, då de gärna inte gör röntgen på gravida. De
proverna i La var bra alla, men de ville ändå skicka mig ner till Lund för vidare undersökning av mina lungor, då de trodde jag ev fått en propp i lungan.. Någon special-undersökning där nere för gravida, fick beseked att det var ingen propp i lungan och sen hem till la lasarett igen för prat med doktorn. Allt var bra, förrutom att jag får ett provsvar i veckan.
En dryg jäkla envis förkylning jag fått.
Aja, nu får jag iaf vara hemma och vila upp mig. Tänka på bebis och mig själv i första hand. Det är viktigast.

Julen närmar sig med stormsteg! 1 vecka kvar till julafton idag, can´t belive it. Tiden den bara rusar iväg.
Ikväll blir det en runda till Center Syd med Olof och införskaffa de sista julklapparna, förhoppningsvis!
SysterYster kommer hem på Söndag, ska bli kul då det var ett tag sen vi träffades sist. Magen har växt en hel del sen dess hahaha. Kan hon få känna en spark av bebis måntro? =)
Julgranen blev klädd igår, så fin så fin ;) Det kommer dock inte ligga några klappar under våran gran då en av katterna älskar allt som har med julklappssnöre att göra o det vill jag inte vara med om flera gånger.

Nu i juldagarna ska vi även montera alla bebismöbler och göra fint där inne i rummet. Det stora är inhandlat till bebis men lite smått som ny gardin och fönsterlampa ska inhandlas.
Ev vi kanske åker o hämtar hem vagnen och bilbarnstolen, vi har inte bestämt oss riktigt ;) Nu när allt kommer på plats blir allt så verkligt. Vi ska ha en bebis, vi ska bli mamma och pappa.. Haha ja vi kan inte förstå det riktigt ;) men vi är så glada och lyckliga!! ♥

En liten hälsning till Onkel Stian - Krya på dig!! ta det lugnt och var rädd om dig!

Nu börjar snart mitt beroende - Våra Bästa År! Hahahaahah

Ho Ho Ho God Jul!


kramar   ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha så granen blev äntligen klädd ;)skönt att den inte behövde stå kvar utan lampor å pynt haha :)

Snart e de dax för oss, mindre än två månader kvar...åhhh, spännande :)

2008-12-18 @ 09:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0