Utbildning ..

Onsdag idag och snart är helgen här igen, härligt! ;)

Idag har jag varit på Hygienutbildning hela förmiddagen via jobb. Det handlade om de nya hygien och livsmedelslagarna... visst fick man ut en hel del av det, mycket saker som man egentligen inte alls tänker på men som man fick en tankeställare av idag. Mycket av det föreläsarna pratade om idag visste man ju också sedan tidigare  men en del av de nya  tycker jag är alldeles på tok för överdrivet!
Bara som bland annat att man inte länge ska få ha gardiner och plastblommor i fönsterna där våra vårdtagare äter eftersom matsalen sitter "ihopa" med köket.. Vi ska ha speciell klädutrustning när vi vistas i köken, kläder, skor och hårnät och ska vi då sedan t ex gå in på någon av de boendes lägenheter, ja då måste vi byta kläder, skor och allt.. hur i hela friden ska vi ha tid till det? ska vi bara ägna oss åt att byta kläder och skor hela dagarna? De kläderna vi ska ha i köket, får inte lämna köksavdelningen så då får vi ha nått där vi kan byta om bredvid.. nää jag röstar för att en köksa ska anställas som då tar hand om kök och matplatsen..
Vi är 2 pers på 8 boende, och eftersom jag jobbar på en demensavdelning är det totalt omöjligt att fixa alla dessa 8 själv! Nää detta nya diggar jag inte redigt..

Aja, efter utbildningen gick jag och mamma på stan en runda.. kollade in bokrean men där va inte allt för mkt att hurra för tyckte jag.. inga pocketböcker på rea ju! ;(
Gick inom Olofssons (VeroModa) o såg ett par jättesnygga capribyxor, men eftersom jag har så korta ben så såg de ut som vanliga långa byxor till mig.

När mamma och pappa slutat jobbet åkte vi en snabb sväng till Bokrean på CS, men där fanns ju inte mer att hänga i julgranen..

Kollade på min sida på Adlibris.com, och där står det att min bok jag beställt är skickad så förhoppningsvis så kommer den i morgon. Azyl med Liza Marklund, en fortsättning av boken Gömda jag nyss läst.
H&M har skickat mina vårkläder jag beställde för en hel evighet sen, så förhoppningsvis kommer dem också i morgon, wiiho! Läääängtar så till sommaren, då man kan gå i en enklare topp, kortbyxor/kjol och ett par fina ballerina.

På fredag ska jag ut och äta med jobbet, ska bli riktigt roligt! :) Tur att mitt ♥ har jouren så han kan hämta mig på natten. :)
På lördagen blir det kalas i Lödde och söndagen blir det nog o hälsa på ena syskonbarnet som nyss fyllt 4 år. Stora pojken nu ju.

Nu ska jag ta tag i kattlådan och byta kattsand till mina älskade små kissmissar och efter det renbädda sängen och lagom klar väl till TopModel kl 21 kanske :)


Var rädda om er! ♥



Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som en trevlig utbl :P Vi ska på den i slutet av mars tror jag. Tror inte heller på det, och det kommer aldrig att fungera hos oss.. Våra bar/ungdomar behöver "hemmiljö", och de får de aldrig i ett sterilt kök. Så meningslöst! :( Men men, isf får de väl anställa en kokerska :) Haha.. Kostar kommunen bara mer på pengar, men är deras val. Vad tyckte du om "Gömda"? Kramis!

2007-03-01 @ 08:00:51
URL: http://www.nogg.se/MaliinTh
Postat av: Jennie

ja mina e me köpta på hm, ett riktigt kap, så sköna o billiga :)

2007-03-04 @ 18:01:08
URL: http://unreal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0