Sommaren är här :)

Sommaren är här med bestämdhet och pappa Olof har semester, såå underbart =)

Vi har haft ett riktigt kanonväder nu i mer än en veckas tid. Lilleman är dock inte allt för glad för värmen så försöker att vara inomhus under de varmaste timmarna. Jobbigt att se honom så ledsen pga värmen, känns verkligen ända in i hjärtat =( Annars är han lika go och underbar som alltid, världens finaste!
Olof har nu semester 4 veckor framåt och vi ska njuta som en familj varje dag. Har en del o göra nu första veckan med moster Linda som kommer hem, vår födelsedag, karneval och bortbjudna till helgen som kommer.

Anton har även börjat äta smakisar, och han gillar det verkligen.. Han gapar jättefint och blir arg när maten tar slut :) Än så länge är det bara en smakis så de ska inte ersätta ett mål så det är bara lite extra utöver. Kanonskönt nu när det är sommar att amma, slippa tänka på allt det runt omkring som har med ersättning att göra.
Han blir även 5 månader nu den 20.. vart tar tiden vägen??? Jag hinner inte med, min lilla bebis börjar bli STOOOR!
Ska dock vara mammaledig ett bra tag till men känns som tiden den bara springer iväg. Försöker verkligen njuta av varje dag! Livet är underbart med barn och absolut det bästa som hänt i mitt liv!

Ja sen när det gäller jobb (ja man måste tänka på det ibland fast man är mammaledig) så är det ju som säkert alla vet stora besparingar i kommunen inom omsorgen och min arbetsplats är en av de hårdast drabbade och jagär  tyvärr en av dem men jag ska absolut inte klaga då jag "vann"  på det!, Placeringen är inte klar ännu då jag är föräldraledig och vart jag ska jobba kommer jag få veta först den dag de är daxs att börja jobba igen.

Har även varit iväg på min första egentid så en kväll sen lilleman kom..Jag och några av mina mamma-vännor var ute och åt på Dannys Corner och sen var vi nere i stan en runda..Visst saknade jag Anton men det var skönt att komma iväg för ett par timmar. Festandet och alkoholintaget får dock vänta tills jag slutat att amma.

Nu kallar sängen, lilleman vaknar vid 5 tiden ca o vill ha mat :) om inte innan pga  värmen..



VÄRLDENS FINASTE ANTON, VI ÄLSKAR DIG AV HELA VÅRA HJÄRTAN! ♥

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej lilleman, nu ær det inte många dagar kvar innan favorit moster kommer hem. Då ska vi busa massor! Puss på dig så længe! :o)

2009-07-07 @ 11:49:13
URL: http://lindaolsson81.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej Sophie! Så söt han är, har blivit stor ju! =) Njut av sommarna och ledigheten tillsammans! Kram!

2009-07-07 @ 19:09:59
Postat av: Caroline

Så söt han ser ut där på pottkanten. Det är riktigt man ska börja träna i tid ;)

2009-07-09 @ 19:27:08
URL: http://heybaberiba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0