Dagen..

I morse var det daxs för att "operera" bort de tre leverfläckarna som jag fick tid för för ca 3 veckors tid sen..
Vi åkte tåget till HBg i morse (Mamma följde med som moraliskt stöd) och var framme i god tid.. det va dock inte dr med sköterska som fastnat i köer o allt med tanke på vädret..
Väl när de kommer o iordningställt allt så var det daxs.. aningens nervös men det gick bra iaf. Tre bedövningar och sen började han.. kändes inte något mer än själva bedövningssprutan.. gick relativt fort och sne var det att tacka för oss och gå..medans vi väntade på pappa som skulle hämta oss för vi skulle fika hos honom på jobb började jag må så dåligt.. det va ett av de obehagligaste jag varit mer om på läänge.
Hade inte känsel på hela högra sidan i ansiktet (ena leverfläcken satt vid örat), läppen den hängde, ögat va helt knas så kunde inte stänga det och blunda.. kände riktigt hur ångesten kom och jag mådde så apa. Fick påskynda pappa i tfn så jag kunde få sätta mig ner i bilen och hämta andan lite.. blev dock liggandes i bilen medans de va inne och fikade på jobbet..
Mamma och jag skulle egentligen åka till väla/ikea för att shoppa lite men jag sa att jag ville åka hem till La först för att vila ett tag.. sagt och gjort.. vilade en timma på sängen och sen mådde jag bättre då bedövningen börjat släppa så vi åkte till väla och fick handlat lite.. åkte inom pappa på jobb och hämtade med honom hem.. på hemvägen ringde dr som gjort "ingreppet" och ville bara kolla så att allt va bra med mig, då bedövningen träffat ansiktsnerven och det va de som gjorde att halva ansiktet blev bedövat så. Men nu är allt i stort sett bra, förrutom att det stramar och har sig men det får man ju ta.
Plåstret i ansiktet stramar så det känns som man är bedövad men det är borta nu och väl är väl det för detta var riktigt obehagligt.

aja nu är detta gjort så nu ska det bara läkas också! :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att höra att allt gick bra. Var de farliga? Jag har själv med en massa leverfläckar, men har kollat upp de flesta och tagit bort någon. Kram.

2007-07-06 @ 17:58:17
URL: http://malinth.bloggspace.se/
Postat av: Sophie

Malin - Nej de va inga farliga leverfläckar. Ena satt precis mellan brösten så jag kunde inte ha något direkt halsband som hänger för då skaver det och har sig och ena satt bak vid nacken där halsbandet går och då skaver det också. Den vid örat tog jag mest bort för att den såg så ful ut.

2007-07-06 @ 18:57:29
URL: http://sophiela.blogg.se
Postat av: Malin

Okej, skönt att de inte var farliga i den bemärkelsen. Men vet att de kan sitta på märkliga ställen, hade med en i nacken förr. Skönt iallafall att allt gick bra & du mår fint! :)

2007-07-06 @ 22:23:26
URL: http://malinth.bloggspace.se/
Postat av: Sophie

Malin - stramade dina "sår" och hade sig ett litet tag efter? Den i nacken gör mest "ont" ;(

2007-07-07 @ 06:55:19
Postat av: Malin

Ja det gjorde de, tagit bort en stor på baksidan av låret, en liten i knävecket + en liten i nacken. De stramade och ömmade. Oftast gör de mer ont också när de sitter på ställen som man rör ofta, ex nacken. Hoppas värken snart går över. Kramis!

2007-07-07 @ 09:57:03
URL: http://malinth.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0