Helgen på Norefjell.

Åter hemma i Landskrona med hela armar och ben :)

Har haft en jättemysig helg på Norefjell i den Norska fjellen. Körde hemmifrån i fredags vid halv 2 tiden då Olof kommit hem från jobb. Var framme vid lägenheten/stugan vid halv halv 11 tiden på kvällen... med tanke på vägraset på E6´an fick vi köra en omväg på 45 min extra, som vi senare kom fram till att den vägen var för tung trafik dvs lastbilar så vi hade kunnat köra en annan väg för "vanliga" bilar men jaja :)
Syrran hade fixat i ordningen tacosen så den va klar när vi kom fram.. Packade in våra väskor, åt och sen var det direkt ner i bingen för min del.. Var trött efter en låång dag i bilen!

På lördagen gick vi upp vid 8-halv 9 tiden och käkade frukost.. Hade bokat en lektion med skidskolan kl 10 så ville vara ute i god tid men blev lite stressigt ner dit iaf men de gick... skidskolan gick bra för att vara första gången jag stod på ett par slalomskidor :) Åkte mina 45 min.. mötte upp de andra och sen bar det "hem" igen till stugan. Värmde oss lite sen gick jag, Linda och Morten ut på längdskidor.. även detta var första gången för mig :) Tur jag hade Morten som puttade på bakifrån upp för de lite hala backarna hahaha :P
Jag och Linda skiftades om att åka på hennes längdskidor så medans Linda åkte så lekte jag som ett barn i snön haha :) Såå härligt med all denna snön, jag kan lova att jag njöt av varje sekund, bildbevis kommer längre ner!! =)
Annars så var lördagen ganska så lugn och skön.. på kvällen åt vi god gryta med ris, sallad och vitlöksbröd.
Vi satt mest och kollade på tv och eldade i den öppna spisen på kvällen.. la mig för att läsa men sloknade som en stock med kläderna på, ett bevis på att man var trött efter all dagens aktivitet.

Igår Söndag gick vi upp först vid 9-halv 10 tiden.. åt frukost, gjorde oss i ordning och sen gick jag och Linda ut i det härliga värdet.. Tog lite kort på Olof i backen när han åkte och sen gick vi till längdåkningsspåret.. gick våra små turer på skidorna och lekte en massa i snön, iaf jag ;)
På vissa ställen hade jag snö upp till midjan, härligt. 
Fram emot eftermiddagen hade alla åkt vad de skulle så vi började packa och göra oss redo för att köra "hem" mot Oslo.. Vi sov över hos Linda och Stian till idag, så vi kunde tillbringa även Söndagen på Norefjell med att åka skidor.
Var framme i Oslo vid 6 tiden, packade av väskorna och sen vidare hem till Stians föräldrar och äta pizza. :)
Hemma hos Linda och Stian vid halv 10-10 tiden och då var det nästan direkt i säng.
Upp tidigt idag och åkte från Oslo redan vid 7 tiden i morse och  vi var hemma i Lanskrona vid 2 tiden. 
Körde "rätt" väg hem idag med tanke på vägraset, så fick bara 15 min extra körväg.. åkte båt via Lysekil och Uddevalla. 

Har verkligen haft en toppenhelg på Norefjell. Det har snöat i stort sett konstant sen vi kom dit i fredags tills vi åkte hem igår eftermiddag :)
Har varit så mysigt och skönt att få komma dit.. göra precis det man ville och bara vara.

Lite bildbevis från helgens tokigheter kommer här ;))


             

              
 


Kommentarer
Postat av: Linda

haha.. bildbevis ja, var ær bevisen på att Morten brottar ner mig i snøn? ;o)
Var kul att ni kom och att du nu æntligen fått snø hemma också :o)

2007-01-22 @ 21:16:28
URL: http://lindaolsson81.blogg.se
Postat av: Liw

åh så mysigt!!!

2007-01-23 @ 21:03:39
Postat av: Sophie

Liw - Ja det va verkligen supermysigt =))

2007-01-23 @ 21:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0