Liten resume ..

Julen är över och förbi, gick alldeles för fort detta året kändes det som. Jag fick inte in den riktiga julkänslan och julglädjen detta året, kände inte alls för julen och jag som annars brukar längta i flera månder. Visst jag såg fram emot julen och tyckte det var mysigt, men inte alls som de andra åren.. Kan kanske ha lite med att göra att jag varit så fruktansvärt trött och förkyld, varit så trött på det att jag nästan kreverat!
Aja, själva julafton firade vi hos bror med fam + en del folk till.. juldagen hemma hos mamma och pappa med andra bror och fam och lillejul och annandag jul var jag med Olof hos hans släkt. Varit trevligt dagar allihopa även om jag blivit /varit mkt trött redan innan kvällskvisten ;)
Detta var sista året som jag och Olof firade julen var för sig, nästa år är ju bebis hos oss o då börjar vi fira hela julen tillsammans och det ska bli sååå mysigt ;))) Kan redan se alla bebis-julklappar framför mig haha..

Nyår firade vi hemma hos ett par vänner här i La.. god mat och trevligt sällskap! Firade 12-slaget ute och sen körde jag hem och stupade i säng, supertrött. Vi firade även 1 års förlovningsdag ♥.
 
Systeryster Linda har också varit hemma ett par dagar nu i jul och det har varit kul. Nästa gång vi ses är bebis hos oss, lr? *host* ;) Hon fick känna en liten hälsning av bebis och tror hon blev glad för det, verkade så iaf =)

Annars har det varit ett par hyfsat lugna dagar, Olof har varit ledig från jobb.. skönt att ha sällskap hemma ;)
Vi har monterat ihopa möblerna i barnrummet, säng och skötbord, hämtat hem bilbarnstolen och sen också köpt en superfin lampa till fönsterkarmen i barnrummet, där ser såå mysigt ut inne o nu är det bara en sak som
fattas = BEBIS!!!! ;)

Igår var vi på vårt andra och sista ul, såå kul att få se bebis igen. Allting såg jättefint och bra ut men bebis var inte alls samarbetsvillig så vi fick inga kort, höll både armarna o händerna för ansiktet men vi fick se en liten vink vink ;) Fick även bekräftat vilket kön det är, samma som de sa vid första ul´et..:)
I morgon börjar vi på föräldrautb via MVC, det är 3 olika tillfällen.. ska bli kul och intressant ;) Se om man kan ha någon nytta av det men det tror jag säkert, även om man redan vet en del av det som sägs kanske.
Idag är det 49 dagar till BF, alltså mindre än 50 dagar kvar.. shit vart har tiden tagit vägen.. men bebis du är mer än välkommen, vi längtar så efter dig. Är så nyfikna på hur du ser ut =)) ♥

Annars så gör jag inte allt för mycket om dagarna, är ju ledig på Havandeskapsledighet nu. Det är skönt att kunna få ta allt i lugn och ro men jag har inte vant mig vi ännu att jag inte ska jobba nu på ett bra tag. Känns "konstigt" på något vis.. aja när bebis väl är född så bara springer tiden iväg! =)
Igår ägnade jag större delen av eftermiddagen/kvällen åt att tvätta alla bebiskläderma så nu ska vi börja packa BB-väskan och vår lilla väska, bättre det står färdigt ifa! =)

Olof hjärtat - Du är mitt allt och jag älskar dig bara mer och mer för varje dag! Du kommer bli en helt underbar pappa. Tack för att du finns där för mig och stöttar mig i vått o torrt!!

Nu ska vi fika med lite kvällsmacka. På återseende.


Kommentarer
Postat av: Malin

Spännande! Roligt att det gick bra med UL :) Hur stor beräknas bebis vara vid bf då? Spännande. Mm tro mig, så tänkte jag med.. Och nu den 14/1 har jag varit ledig från jobb i ETT ÅR! wow. Tiden går fort, och allra mest när ens barn tittat ut. Men ack så underbart :) Vi kanske kan ta en promenad sen tillsammans med barnen? Vore skoj, eller vad tycker du? Ha det gott och var rädd o dig/er, kram!

2009-01-07 @ 10:34:18
URL: http://famiiljelycka.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, næsta gång vi ses ær kickboxarn ute i friska luften! :o) Det blir bra, inte lång tid kvar nu. Ska allt læra hn lite hyss ,o) och skæmma bort hn så klart.. haha..

2009-01-08 @ 15:25:47
URL: http://lindaolsson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0