Det börjar närma sig ..

Ja nu börjar det verkligen närma sig, 80 dagar kvar till BF! ;) Vår längtan efter bebis är helt obeskrivlig. Att vara gravid, vänta barn och bära sitt eget barn är något som man knapp kan beskriva.. kan kommunicera med bebis genom o puffa till magen lite o man får svar med en spark, sån helt otrolig känsla. Man får ett lyckorus genom hela kroppen..
Själva förlossningen är jag inte rädd lr speciellt nervös för, visst man är nervös men jag har iaf ännu en positiv inställning om att allt ska gå bra o så smärtfritt som möjligt, tror det är viktigt. Man får ju verkligen ut något fint av det hela ;)

Du är på dag 200 av 280. (71,4%).
Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 3 fulla dagar (v28+3).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 24 feb 2009
Du har 80 dagar kvar till förlossning.

Helgen går i sitt verkliga lugna tecken. Var hos doktorn igår med min envist eviga dryga förkylning som jag haft nu i 5 veckor och eftersom inte pencilin hjälper mot förkylningar så blev jag sjukskriven ett tag framöver nu med ordination vila. Jag hoppas så innerligt att den ska försvinna under denna veckan. Nu måste man börja bli lite ego o tänka på sig själv och bebis. Man orkar långt ifrån lika mkt som man gjorde innan man var gravid. Ens hälsa är viktigast nu!

Trevlig helg alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

smärtfri förlossning? ojoj de hade jag oxå önskat att lilleman va :P fast jag envisades ju me o inte ta något i smärtstillande form.. e verkligen glad för er skull gumman.. får komma ner sen nån gång när bebis bestämt sig för o titta ut.. hälsa maken så gott oxå :D

2008-12-06 @ 12:10:41
Postat av: Malin

Det gör du rätt i, vila och ta handom dig/er. Det är det viktigaste. Hoppas allt är bra :) Ja det är en bra inställning, så tänkte jag med. För varje värk man gick igenom så var man ett steg närmre att få träffa den man väntat på :) Underbart. Jag använde endast lustgas som smärlindring, och det gick superbra! Förlossningen är klart det fräckaste jag varit med om i mitt liv, och jag längtar tills det är dags för nästa gång :) Ta hand om er, kram.

2008-12-06 @ 17:18:15
Postat av: Linda Ö

Bra att tänka så positivt, hoppas man gör de fortfarande när man ligger där ;) Hoppas nu du blir frisk, får se till att ro om dog själv lite =) kramar

2008-12-07 @ 16:28:53
Postat av: Malin

Hoppas allt är bra :) Du får hojta till när du har tid att snacka på msn, som sagt, jag berättar gärna om Lund :) Kram.

2008-12-07 @ 19:59:26
URL: http://famiiljelycka.blogg.se/
Postat av: Malin

Hoppas allt är bra :) Du får hojta till när du har tid att snacka på msn, som sagt, jag berättar gärna om Lund :) Kram.

2008-12-07 @ 19:59:32
URL: http://famiiljelycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0